1-ال کارنیتین چیست و از چه منابعی می توان آن را تأمین کرد؟
ال کارنیتین شباهت زیادی به آمینواسید غیر ضروری کارنیتین دارد و برخی از عملکردهای همان امینواسید را همچون کمک به متابولیزه کردن غذا به انرژی را انجام می دهد.
ال کارنیتین از طریق آمینواسیدهای لیسینlysine و میتاینینmethionine در بدن تولید می شود. ال کارنیتین هم به صورت مکمل وجود دارد که توسط شرکتهای تولید کننده مکمل های غذایی به بازار عرضه می شود و هم به صورت طبیعی در مواد غذایی مثل آوکادو، محصولات لبنی و گوشت قرمز وجود دارد.

2-ال کارنیتین چه کاری انجام می دهد و چه آزمایشهای علمی از عملکرد آن حماین می کند؟
ال کارنیتین اسیدهای چرب با زنجیره طولانی، همچون تری گلیسیریدها را به داخل میتوکندری (محفظه تولید انرژی) انتقال می دهد و در آنجا این امکان وجود دارد که این اسیدهای چرب اکسیده شده و تولید انرژی نمایند. ال کارنیتین یک مکمل بسیار محبوب است که موجب رشد و توسعه بدن می شود. ضمن این که از آن به منظور چربی سوزی، افزایش انرژی و افزایش مقاومت عضله به خستگی استفاده می شود. یکی از موارد دیگر استفاده ال کارنیتین کمک به ساخت عضله و همچنین کمک به روند رژیم گرفتن از طریق کاهش احساس گرسنگی و ضعف می باشد.
مطالعات و تحقیقات بر روی ال کارنیتین از سال 1937 آغاز شده است. این تحقیقات به نتایج مثبت مصرف ال کارنیتین ختم می شود و پیشنهاد می کند
که سیستم تنفسی بدن می تواند از دریافت آن فواید زیادی بدست آورد. مقالات تحقیقاتی زیادی مبنی بر مفید بودن مصرف این ماده در بالا بردن قدرت خروجی قلب و همچنین عملکرد آن به چاپ رسیده است.

3-چه کسانی به آن نیاز دارند وعلائم کمبود آن چیست؟
هر کس که به لحاظ مصرف پروتئین و یا آمینواسیدها در رژیم غذایی کمبود داشته باشد می تواند از مکمل کردن ال کارنیتین بهره ببرد. از سایر اشخاصی که احتمال کمبود این ماده در آنها می رود و می توانند از این مکمل استفاده کنند می توان به گیاه خواران، مادران شیرده و کودکان نام برد که با مشورت با متخصص می توانند از آن در رژیم غذایی استفاده کنند.

4-مقدار مصرف و عوارض جانبی آن چه هستند؟
به مدت دو تا چهار هفته مقدار دو الی چهار گرم ال کارنیتین را در یک ساعت قبل از شروع تمرین ورزشی می بایست مصرف کرد. مکمل ال کانیتین جزء مکملهای بی خطر به حساب می آید


ادامه مطلب
نوشته شده توسط کیوانمرز در شنبه هفتم خرداد 1390 ساعت 22:49 | لینک ثابت |
کلن بوترول نوعي داروي مقلد سمپاتيك است كه همانند ديگر داروهاي مقلد سمپاتيك سبب چربي سوزي و كاهش وزن مي شود

عوارض جانبي اين دارو در مقايسه با تمام داروهاي مقلد سمپاتيك ديگر كمتر است تا حدي كه اكثر ورزش كاران حرفه اي از قبيل فوتباليست ها و كشتي گير ها حداقل يك بار مصرف آن را تجربه كرده اند و باري سوزاندن چربي اضافه خود از آن استفاده كرده اند .

تنها ايراد اين دارو اين است كه بدن به دوز آن عادت ميكند يعني بعد از مدتي كه از مصرف آن بگذرد ديگر با آن دوز بدن جواب نميگيرد . اين موضوع در حدي است كه بدن تا 18 روز به اين دارو جواب ميدهد و بعد از 18 روز ديگر به دوز قبلي جواب نميدهد . البته مدت مجاز مصرف كلن بوترول 6 تا 12 هفته مي باشد . 
حال چه كار كنيم كه بدن به آن دوز عادت نكند . تنها راه اين است . شما بايد به طور روزانه دوز دارو را تغيير دهيد به اين صورت كه روز 2 قرص و روز دوم 3 قرص و روز سوم 4 قرص و روز چهارم مصرف نكنيد و دوباره روز ششم 2 قرص و ........... . البته حرفه اي ها دوزهاي بيشتري مصرف ميكنند .

گزارشات نشان ميدهد بدنسازاني كه در رژيمشان كلن بوترول استفاده كرده اند علاوه بر چربي سوزي قدرت خوبي در عضلات خود حس كردند . همچنين ميتوانند تمرينات سخت خود را به خوبي انجام دهند . اكثر حرفه اي ها پس از اتمام دوره حجم با استفاده از كلن بوترول چربي هاي اضافي خود را كه در اثر خواص آندروژني استروئيدها به دست آمده است را مي سوزانند تا عضلاتي تفكيك و با سفتي بيشتر داشته باشند . همچنين به بدن خود فرم بهتري بدهند . 

دوز متوسط اين دارو بين 20 تا 100 ميكروگرم در روز ميباشد كه بايد 6 تا 12 هفته مصرف شود . لازم به ذكر است كه بين دوره هاي كلن بوترول حداقل 1 تا 2 ماه بايد فاصله باشد .

دوز مصرف : 20 تا 100 ميكروگرم روزانه 
زمان رديابي در تست هاي كنترول دوپينگ : 4-5 روز

نوشته شده توسط کیوانمرز در جمعه ششم خرداد 1390 ساعت 22:58 | لینک ثابت |